۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 1007386

کاتای تیمی جوانان ایران به مدال برنز بیست‌ودومین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا دست یافت.

کاتای تیمی پسران ایران صاحب مدال برنز شد

بیست‌ودومین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی رده‌های سنی آسیا از صبح امروز به میزبانی مانیل فیلیپین آغاز شده است. این مسابقات در بخش‌های کاتا (اجرای فرم) و کومیته (مبارزه)، رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید برگزار می‌شود.

بر این اساس، کاتای تیمی پسران ایران در رده جوانان و با ترکیب آرمین جوانی، امیررضا مسلمان و سینا نوری، در نخستین دیدار برابر فیلیپین به برتری رسید، اما در ادامه به عربستان باخت و راهی دیدار رده‌بندی شد.

این تیم در رده‌بندی مقابل هنگ‌کنگ با نتیجه ۳۹.۳ بر ۳۷.۳ پیروز شد و به مدال برنز دست یافت تا نخستین مدال کاروان کاراته ایران در این رویداد را کسب کند.

در بخش دختران تیم ایران با ترکیب یکتا داوری، تینا فتاحی و آلا شکرالهی مقابل تیم ژاپن با امتیاز ۴۰.۶ بر ۳۸.۵ مغلوب شد و با راه‌یابی ژاپن به فینال، تیم ایران راهی دیدار رده بندی شد. در دیدار رده‌بندی هم تیم ایران با امتیاز ۳۸.۱ بر ۳۸.۴ مقابل تیم چین تایپه شکست خورد تا آسان‌ترین مسیر ممکن برای کسب مدال را از دست بدهد.

در کاتای انفرادی نوجوانان، امیررضا مسلمان دور اول نماینده کره جنوبی را پشت سر گذاشت و در دومین رقابت خود نیز موفق شد مقابل نماینده ترکمنستان به پیروزی برسد. وی در رقابت نیمه‌نهایی مقابل نماینده ژاپن قرار گرفت و با امتیاز ۴۰.۹ مقابل ۳۹.۲ نتیجه را واگذار کرد. مسلمان در رده‌بندی هم به فیلیپین باخت و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

در کاتای انفرادی نوجوانان، یسنا طالبی‌زاده دور اول حریفی از ماکائو را با نتیجه ۳۶.۷ بر ۳۴.۸ شکست داد، اما در دور دوم به کاتارویی از ژاپن باخت و به جدول شانس مجدد راه یافت.

وی در این گروه حریفی‌ از فیلیپین را با نتیجه ۳۷.۱۸ مقابل ۳۶.۵ پشت سر گذاشت و در دومین دیدار با نتیجه ۳۷.۸ به ۳۹ مغلوب کاتارویی از هند شد تا از رسیدن به مدال بازبماند.

رقابت‌های بخش کومیته (مبارزه) نیز از دقایقی پیش آغاز شده و دختران و پسران کاراته ایران به مصاف حریفان خود رفته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.